Düzenli Tüketimde Kaş ve Kirpikleri Besleyen 5 Besin!

Vücudumuz için kullandığımız ürünler kadar beslenme şeklimiz de oldukça önemlidir. Özellikle kıl kökleri, yani saçlar, kaşlar ve kirpikler, kullanılan ürünlerin yanı sıra tüketilen besinlerle doğrudan gelişebilen bölgelerimizdir. Düzenli ve dengeli beslenmek vücudumuz için en iyi seçenektir.


Yeşil Yapraklı Sebzeler

Ispanak, roka, maydanoz ve daha aklınıza gelebilecek bütün koyu yeşile yakın yapraklı sebzeler A ve C vitaminleri içerir. Bu vitaminler kirpiklerin uzamasına ve kolajen üretimine yarar sağlar.


Mantar

Mantarlar B3 vitamininin en önemli kaynağıdır. B3 vitamini ise kan dolaşımınızı iyileştirerek, keratin üretimine katkı sağlar. B3 vitamini kirpiklerin uzamasını destekler ve kırılgan kirpikleri ortadan kaldırır. Hücresel üremeye yardımcı olur ve kirpiklerinizin dökülmesini önlemeye yardım eder.

Yeşil Kabuklu Meyveler

Yeşil kabuğa sahip olan meyveler de A ve C vitaminleri içerir. Salatalık gibi yeşil meyvelerin kabuğu ise, kirpiklerinizin uzun ve sağlıklı olmasına yardımcı olan önemli bir mineral olan silika maddesini içerir.


Fasulye

Fasulye H vitamini ve folik asit içermektedir. H vitamini saç köklerinize kan akışını artırır ve kirpiklerinizin daha kalın görünmesini sağlar. Ayrıca kirpik dökülmelerinin önüne geçer. Vücudunuzun sağlıklı kirpikler için gerekli olan amino asitleri ve yağları emmesine yardımcı olmaktadır. Folik asit ise kirpiklerinizin güçlenmesine yardımcı olur.


Tahıllar

Özellikle kepekli tahıllar B6 vitamini ve demir açısından oldukça zengindir. B6 vitamini, kirpiklerinize renk veren pigment olan melanin üretiminin desteklenmesine yardımcı olur. Demir ise kıl köklerinde depolanır ve kirpiklerinizin zayıflamasını ve dökülmesini önler.

5 görüntüleme0 yorum

Son Paylaşımlar

Hepsini Gör