{test_event_code: TEST82707}
 

Cildi Dış Etkenlere Karşı Korumak için İpuçları

Cilt sağlığı ve güzelliği bir anlamda vücut sağlığının da habercisidir. Çevresel ve genetik faktörler cilt yapısının üzerinde ciddi bir etki gösterir. Fakat bunun yanı sıra yaşam biçimi, beslenme düzeni, uyku düzeni, psikolojik durumlar, sigara ve alkol gibi madde tüketimleri de cildin görüntüsünde değişmelere yol açabilir. Toplum tarafından kabul edilen sağlıklı cilt parlak, nemli ve pürüzsüz bir görünüme sahiptir. Cilde yapılan bakım ne kadar doğruysa, parlaklığı ve sağlıklı görünümü o kadar uzun olur ancak bazı kişilerde genetik cilt görünümü olabilir ve ne kadar bakım yapılırsa yapılsın cilt yeterince parlak görünmeyebilir. Yine de unutulmamalıdır ki düzenli ve sağlıklı bir yaşam tarzı, cildin yaşlanma süresini geciktirir ve oluşabilecek birçok cilt problemlerini engeller. Bu yazımızda dikkat edilmesi gereken, cildi dış etkenlere karşı korumak için uygulamanız gereken birkaç kuraldan bahsedeceğiz.

Cildinizi temizlemeden uyumayın: Cilt tipinize uygun yüz temizleme ürünleri ve tonikler, sağlıklı bir cilt için olmazsa olmaz. Cilt temizleme işlemi sadece makyajlı olduğunuz zamanlar için geçerli değil! Makyaj yapmadığınız günlerde mutlaka yüzünüzü cilt tipinize uygun ürünlerle ve ılık su ile temizleyin.


Cildinizi sık sık nemlendirin: Soğuk veya rüzgarlı hava ciltte kuruluklara ve eksfoliasyonlara neden oluyor. Özellikle kış aylarında vücudunuz, yüzünüz ve ellerinizin, düşmekte olan hava sıcaklıklarına karşı savunmasız kalmaması için cilt tipinize uygun nemlendiriciler edinerek masaj uygulamaları yapmayı unutmayın. Zeytinyağı, avokado ve okaliptüs yağı gibi cildinizi besleyecek yağlarla cildinizi tazeleyin.


Antioksidan kullanımını artırın: Her şey kozmetikten sektöründen ibaret değil! Beslenme alışkanlıklarınız da cilt sağlığınız üzerinde oldukça etkili. Sağlıklı bir cilde kavuşmak için beyaz pirinç ve ekmek gibi yüksek nişasta içeren besinlerden ve şekerden uzak durmakta oldukça fayda var. Bu besinlerin yerine cildinize ışıltı katacak badem, avokado gibi Omega-3 bakımından zenginleşmiş yiyecekleri ve bitkisel protein içeren besinleri tüketin. Antioksidan barındıran ve cildinizi sağlığına kavuşturacak olan taze sebze ve meyveleri öğünlerinizden eksik etmeyin.

16 görüntüleme0 yorum

Son Paylaşımlar

Hepsini Gör