Antioksidanların Kaş ve Kirpik Sağlığında Önemi

En son güncellendiği tarih: Ağu 23

Genetik, yaş ve yaşam tarzı, kaş ve kirpiklerimizin büyümesinde rol oynayabilecek şeylerden sadece birkaçıdır. Ve gerçek şu ki, bazılarımızın bu bölümde biraz daha fazla yardıma ihtiyacı var. Tabii ki, vitaminler ve büyüme serumları yardımcı olabilir, ancak düzenli diyetimize belirli yiyecekleri eklemek kadar basit bir şey de olabilir. Hangileri olduğunu soruyorsun, onları aşağıya yazıyoruz!


1-Avokado


İyi bir guacamole seviyorsanız veya sadece avokado yemekten hoşlanıyorsanız, o zaman zaten doğru yoldasınız. E vitamini ile dolu avokadolar harika bir besin kaynağıdır çünkü serbest radikalleri kontrol altında tutan antioksidanlar sunarlar. Bu, vücudumuzdaki oksidatif stresle savaşmaya yardımcı olur, çünkü bu stres saç, kaş ve kirpik dökülmesine büyük katkıda bulunur. Bu yiyeceği diyetinize eklemek, vücudunuzu bu stresten kurtarmaya yardımcı olabilir.


Bu süper besinde yağ asitleri de bulunur; Vücudumuz bunlardan yoksunsa, saçların ne kadar uzayabileceği, kaş ve kirpiklerin ne kadar gür olabileceği konusunda rol oynayabilirler. Vücudumuzda doğal olarak yağ asitleri üretmediğimiz için avokado yemek kesin bir beslenme kazancıdır!


2-Tatlı Patates


Tatlı patateslerde biotin, A vitamini, B5 vitamini (daha birçokları arasında) bulunduğunu biliyor muydunuz? Bunlar sadece saçlarınızı ve kirpiklerinizi sağlıklı tutmakla kalmaz, aynı zamanda uzamasını da sağlar! Elbette, yukarıdakilerin hepsini içeren takviyeler alabilirsiniz, ancak tatlı patatesleri diyetinize düzenli olarak dahil etmek çok daha eğlenceli geliyor!

3-Kuruyemiş


Kuruyemişler kaş ve kirpik büyümesi için harikadır. Günlük diyetinize her çeşit kuruyemiş eklemek, kirpiklerinizin ve saçlarınızın sağlıklı kalmak ve büyümeye devam etmek için çok ihtiyaç duyduğu E vitamini, yağ asitleri ve amino asitleri almanın kolay bir yoludur.


Özellikle l-arginin adı verilen bir amino asit, aslında genellikle saç dökülmesini ve hatta kelliği tedavi etmeye yardımcı olmak için kullanılan bir protein şeklidir. Kaju, badem, fıstık ya da herhangi bir kuruyemiş severseniz, sağlıklı bir porsiyonda tüketilen her tür sizin için çok iyi.

Bu yemeğin en çok neyini seviyoruz biliyor musun? Pek çok kuruyemiş türü genellikle büyük, tek porsiyonluk boyutlarda paketlenir ve bu da onları hareket halindeyken yanınızda taşımak için ideal hale getirir.


4-Somon


Bu deniz ürünleri favorisi, omega-3 yağ asitleri açısından oldukça zengin olan ve gözlerimiz, kemiklerimiz, beyin fonksiyonumuz ve çok daha fazlası için iyi olan bir diğeridir. Sık tüketildiğinde, kirpiklerimizin, kaşlarımızın ve saçlarımızın kalınlığı ve genel büyümesi söz konusu olduğunda gerçekten inanılmaz olabilir.


Vücudumuzun ihtiyaç duyduğu diğer birçok mineral ve hayati vitaminle birlikte somon, saç ve kirpiklerin büyümesini destekleyen B ve D vitaminleri açısından zengindir. İster evde ister dışarıda yemek yiyin, menüye biraz somon eklediğinizden emin olun!


5-Mantar


Çoğu insan mantarları sever ya da nefret eder. Hangi taraftasınız? Mantar hayranıysanız, şanslısınız! Her bir avuç pişmiş mantar için, kıl köklerini güçlendirmek için yeniden nemlendirdiği ve beslediği bilinen önerilen günlük B3 vitamini miktarının yaklaşık %40'ını alabilirsiniz.


Kırılgan kirpik, dökülen kaşlarınız varsa, mantar gibi yiyecekler hiç de fena değil! İster sote edin, ister salataya atın veya mutfakta yaratıcı olun, karışıma biraz mantar ekleyin. Saçlarınız ve kirpikleriniz size teşekkür edecek!

6 görüntüleme0 yorum

Son Paylaşımlar

Hepsini Gör